Hintakampanja on oivaa aikaa asiakaskyselylle
Uskallan melkein arvata, että jokaisella vähänkin suuremmalla B2C-yrityksellä löytyy oma “hintakamppis”. Täytyy myös kehua taitavaa kalenteriin sijoittelua: eivät juurikaan mene päällekkäin ja kun toinen loppuu niin toinen alkaa. Tässä saisi rattoisasti ajan kulutettua vain “juoksemalla” kampanjasta toiseen :).
Työni takia en ilmaise omaa suosikkia tai inhokkia hintakampanjoista. Sen sijaan voin kertoa, miten oivia tilaisuuksia ne ovatkaan erilaisiin asiakastutkimuksiin! Palautteet, kommentit ja mielipiteet suorastaan “tippuvat syliin”. Ja koska kuluttajia on paljon liikkeellä, otoskoot paukkuvat ja materiaalia saadaan enemmän kuin tarpeeksi päätöksenteon tueksi. Varsinaisesti hintakampanjan itsessään ei edes tarvitse olla tutkimuksen kohde – toki mikään ei sitäkään estä – vaan se voi olla vain keino saada selvityksiä moniin muihin asioihin. Aina kun ihmisiä on paljon liikkeellä, kannattaa aktivoitua.
Pian on siis käsillä kevään ensimmäiset myyntisesongit. Aktivoitumisen olisi syytä alkaa näillä näppäimillä, mikäli on tarkoitus tosissaan kartoittaa vaikkapa asiakastyytyväisyyttä. Suunnitelmat täytäntöön ja asiakkaille “aivotyöskentelyä” ostosten lomaan! 🙂